Végezzen egy cég barmilyen munkát távmunkásokkal, az emberi tényezőkön kívul a megfelelő technikai háttér kialakítása nagymértékben befolyásolhatja hogy siker vagy kudarc lesz a vége.
Az, hogy egy cégnek milyen eszköztár a legmegfelelőbb sokminden befolyásolja. Ilyenek peldául a végzett munka jellege, a cég munkakultúrája, a betöltendő piaci szegmes, valamint az anyagi erőforrások.
Alapvetően - végezzen barmit is - három dologra mindenképpen szükség lesz a távmunkához:
Kommunikációra, munkafolyamat követésre, és teljesítmény mérésre.
Kommunikáció terén számos választási lehetőségünk van, a csoportnak közösen kell lefektetnie a kommunikáció szabályait.
Mikor es mennyit "meetingelunk". Ez lehet telefon konferencia vagy video konferencia. Például Google hangout.
Mi megy email-ben, mi megy más chat csatornan mint példaul Slack, Google hangout.
A munkafolyamat követés és a teljesítmény mérés eszköze nagymértékben függ a cég által végzett. munka profiljától, a vezetési stílustól. Vannak akik a napjainkban divatos agile módszertanokat részesítik előnyben, vannak akik a waterfall módszereket. Van amikor még egyszerűbb metódust használnak a cégek.
Az agile rendszereknek számos szoftveres támogatása van, példaul a Jira vagy a jobban ismert Trello. Aki maradna inkább a hagyományos módszereknél annak is bőven van választék: Monday, Todoist, de ilyen például a Todo Hunter ingyenes feladatkezelő rendszer is.